Showing posts with label rasahati ♥. Show all posts
Showing posts with label rasahati ♥. Show all posts

Thursday, April 13, 2017

Tanda kasih.




Bahagiaku bukan kerana memiliki segalanya,
tapi kerana bersyukur dengan apa yang ada.

Bahagiaku bukan kerana emas permata,
tapi kerana punya cinta & kasih sayang keluarga yang dijaga.

Bahagiaku bukan kerana aku sempurna,
tapi kerana aku belajar menjadi yang terbaik apa yang aku bisa.

---


Sungguh,
kita takkan merasa bahagia hingga mampu
menikmati, mensyukuri, menghargai
dan menjaga segala kurniaNya.






Ya Allah
atas rasa syukur ini,
kurniakanlah kami kebahagiaan untuk selamanya
didunia & akhirat




Aminn --





Friday, March 4, 2016

Biasa.

Assalamualaikum.



Aku bukan perempuan sempurna,
Aku ini cuma gadis biasa-biasa,
Yang biasanya itu,
Tidak punyai apa-apa

Aku tidak cantik,
Yang senyumnya selalu mengusik,
Aku tidak pandai,
Seperti mereka yang kau intai,
Aku tidak baik,
Yang dirinya boleh buat kau tertarik

Ya,
Aku tidak ada apa-apa yang istimewa,
Hidupku cuma ada luka dan tawa,
Tidak seperti mereka,
Yang diimpi oleh setiap warga

Aku cuma secebis daki,
Yang tercicir di hujung dunia ini

Itu lah aku.

Cuma biasa-biasa.
Yang belajar tentang isi dunia

Ya, sederhana saja.








p/s : #asmilethatcovershatteredheart







Tuesday, February 23, 2016

Puzzle of life.

Assalamualaikum.


You came as a ray of light,
Made my life cheerful and bright,

Down the sorrow,
Like an arrow,
Taking away my complete loneliness,
And giving me back all the happiness,
With a Midas touch of your care, 
To keep me away from despair, 

For the future day,
Tales of our bond people will say..



Aireena, the girl that wiped the tears.


'O Allah, have your Mercy upon her always. Aku sayang dia. 
 Semoga persahabatan ini menjadi salah satu asbab kami ke syurgaMu..'

Aamin.



p/s : Discrete the things.



Thursday, February 11, 2016

Day #42

Assalamualaikum.



If someone hurts you,
make a promise to yourself and to Allah SWT
that you will never do the same thing to someone else.

Then, pray for that person.

Because praying for someone helps you come to terms
with what they have done.
 and helps you get over it.

It allows you to suppress your ego.
You can't control other people
You can only control yourself and your reactions.

Make sure your actions will be an evidence for you
not against you,
on the Last Day.


'Biar orang buat kita. Jangan kita buat orang'


Moga Allah redha.







p/s : Catatan perjalanan kehidupan #asmilethatcovershatteredheart





Tuesday, December 29, 2015

sebuah cerita.


Assalamualaikum and hye!


A story about perception! :)


Seorang kanak-kanak perempuan sedang memegang dua (2) biji epal
Ibunya menghampiri dan meminta.
"Boleh bagi ibu sebiji epal tu?"
Kanak-kanak tersebut melihat sejenak muka si ibu
lalu menggigit sedikit sebiji epal dan seterusnya menggigit sebiji epal yang satu lagi.
Ibu tersebut hanya tersenyum melihat gelagat anaknya
walaupun jauh disudut hatinya ada perasaan kecewa.

Tidak lama selepas itu
kanak-kanak tersebut menyerah sebiji epal tersebut kepada ibunya sambil berkata
"Nah.. Ibu ambil yang ini kerana yang ini lebih manis!"



Faham? Tak faham? Buat-buat faham. Hahahaha #lol

Jadi, tidak kira siapa anda
berapa banyak pengalaman serta pengetahuan yang ada
jangan terus membuat keputusan
menjatuhkan hukuman
yang tersirat kita tidak pernah tahu

Apa yang kamu lihat tidak semestinya apa yang kamu sangka :)









p/s : #resepiwajibbelajarsoon #masterchefathirahchehusin #lol




Tuesday, November 17, 2015

Sunday, November 1, 2015

The day i got my bachelor scroll

Assalamualaikum :)


Harini takde kelas.
Mengulor la thiroghh.

View gambar-gambar konvokesyen.
Setahun berlalu.
Rasa macam baru semalam.
*ayat cliche

Pastu sengih-sengih tengok gambar.
Pastu rasa macam nk buat throwback.
Pastu upload gambar.

Pastu keluar la bebudak tiga serangkai ni


Pastu dipersilakanlah!
Sejenis throwback.
Heh heh hehh


Yang sabar menunggu
:') :') :')



Keluar dewan dapat mungeeeeee 
Itu yang best bila konvo. Hehe!


Behind the scene. lol






Gembira nauu aku sengih.


Tahap panas terik waktu tu boleh refer muka Awwab dan Ammar. Hahaha


Ini la abang aku.
Yang selalu jadi bank sepanjang 4 tahun belajar.
Yang selalu tidak berkira dengan adik-adik.
Yang selalu memahami.
Yang selalu senang untuk mintak tolong bila ada masalah.

Wuwuuu terima kasih tidak terhingga Azhar!




The only three women in the family.
Kaklong, aku, ummi :)



Hai Nasuha, Anysz. Sempat jugak amik gambar dengan sek mung! Hehe


Je-juniorr suksis. Gittewww


Geng-geng legend Pekan kids.
Tat Ajwa, Syazwi Mak, Maeyol Pa'ie dan Syuqrat Geliga.



Dikmah, i miss you lots! ;(




Dah berjaya dapat scroll baru boleh tidur lena.
Ye tak  Hoe Lih Jiun? :D


Ini Muin Joush.
Geng-geng project manager gaji kepuk-kepak.


Miss Araini Elhana.



Nazurah Jujah. Budak dekan mechanical ni hooi.
Suksis-mate yang selalu malas pergi latihan kawat.
Rajin bila physical training je :P



 Product of Universiti Malaysia Pahang.
Empat tahun yang penuh dengan liku.
Jatuh, gagal memang ada.
Tapi yang penting bangkit dari kejatuhan itu.


Yang memberi kekuatan.
Memberi semangat.
Pemangkin disaat jatuh.
Terima kasih ayah, ummi.
Kak sayang ayah, ummi dunia akhirat :')
*sempat lg awfa tido. haha!



I'm a degree holder of Electrical & Electronic (hons) Engineering.
Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah.
All praises to Allah.
He who knows every little things that we don't even know.
Lord of this Dun'ya and the life of hereafter.








p/s : Think positive. An accident is only an attitude away.



Thursday, July 9, 2015

Esok Masih Ada


Assalamualaikum.

Saya rasa akhir sekali cita setiap perempuan; ada keluarga dan jadi surirumah.Petik kata: Tujuan perempuan belajar tinggi adalah untuk didik dia, anak dia, keluarga dia, ummah jadi lebih baik baik. Itu tujuan utama. Setuju? - UmiAlHafizahAhmad

Definitely :)




p/s : kita sakit, sedih, kecewa tapi perlukah melebihi ditangisi? Allah kan ada. 


Monday, July 2, 2012

jatuhhati.

assalamualaikum.

laju jarijariku menekan kekunci keyboard dek keterujaan
setelah melihat gambargambar pernikahan irma hasmie dan pasangannya.

SUNGGUH.
rasa teruja terharu gembira terbit bila melihat gambar diaorang.
sejuk mata memandang.
irma yang cantik ditambah dengan ciriciri muslimah
dilengkapkan dengan si suami handsome yang dilihat sangat sepadan dengannya
menjadikan perkahwinan mereka super duper sweet.
first time tengok gambar diaorang,
just one word.
SUBHANALLAH.

; wanita yang baik untuk lelaki yang baik. dan sesungguhnya janji Allah itu benar ;

credits picture to The Kliker | Wedding & Potrait Photography
 semoga irma hasmie dan suami, redza syah azmeer
berbahagia selalu serta mendapat keredhaan Allah yang berkekalan.
aku akan sentiasa mendoakan yang baikbaik untuk diaorang :')

p/s ; akutakpernahrasaterujasangatsangatbilatengokmajliskahwin. thisonehadgotmesooointoit !


Wednesday, May 9, 2012

with love, NasuhaNor ♥

; 09 MAY ;

happy birthday to you
you are born in the zoo
there's monkey and kangaroo
you are one of them tooo

mehehe guraugurau ^^v
apeape pong,  happy birthday budak nasuuu
may Allah bless you always
may you achieve all goals you set
may your life brings more and moree and moreee happiness
may you be a good project manager,
better child, sis to your ummi, ayah, siblings 
also best muslimah to Allah and rasul :')

daaaaannn paling penting,

selamat bertambahtambah bahagia yee dengan limlim. yey! hehe


banyak dah memori kita kongsi samesame kan kan?
wuwuwuuu terharuuu ;(
thanks for being with me mase 'duludulu'
together with me waktu crycry
and support me to forget kisah lalu.
bilik kau lah saksi segala kejadian.
pheww malu pulok brasee ;p

it's ekceli, aku sayang kat kau lah.
*pergh pengsan weh* haha
sorry deh kalau ada terkasar bahasa,
tertakpuashati, terpanjangmuncung,
tersinggung sigung,
dan segala ter ter lah.
sorry ea eaa nasu ;*

thanks for being my 'senget' friend.

; SELAMAT HARI LAHIR SITI NASUHA NOR ;

p/s ; esok kuiz circuit! studystudystudy! -..-'

Thursday, April 5, 2012

Spontaneous Thursday #1

assalamualaikum and hyee.


well for me it s true :)

p/s ; one day left being at home. huuuuuu.